Kolegium św. Antoniego i bł. Krystyna w WieliczceFranciszkanie.edu.pl

Franciszkanów w Wieliczce

Słoneczna Italia

{[description]}

Początek lipca był dla społeczności naszej Szkoły szczególnym, bowiem definitywnie zakończyliśmy obchodzy 60. rocznicy naszego istnienia w Wieliczce. Z tej okazji wybraliśmy się wraz z reprezentacją Proseforów, Rodziców oraz Pracowników Kolegium w pielgrzymkę śladami św. Franciszka oraz św. Antoniego - naszego patrona. A oto jak relacjonuje całość podróży uczeń Michał Więcławek, uczestniczący w pielgrzymce:

Dzień 1

O godzinie 4:15 w kaplicy kolegiackiej ojciec Rektor celebrował Eucharystię w intencji spokojnego i szczęśliwego wyjazdu. O godzinie 5:00 ruszyliśmy przez Czechy i Austrię w kierunku Italii. W godzinach wieczornych dotarliśmy do hotelu w okolicach Padwy, gdzie po włoskiej obiadokolacji spędziliśmy pierwszą noc na terenie Italii.

Dzień 2

Z samego rana po śniadaniu ruszyliśmy w kierunku Padwy, gdzie odwiedziliśmy bazylikę św. Antoniego z Padwy, patrona naszej szkoły. Po Mszy św. zostaliśmy oprowadzeni przez ojca Bazylego, pochodzącego z Rumunii, mieszkającego w Padwie, mówiącego po polsku. Następnie ruszyliśmy w kierunku la Verny, lecz z powodu wypadku drogowego, który zdarzył się tuż przed nami mieliśmy ponad dwu godzinne opóźnienie i musieliśmy zrezygnować z tego cudownego miejsca. Czekaliśmy przez ten czas w autobusie na środku drogi i robiło się coraz cieplej. Gdy udało się przejechać zrobiliśmy dłuższy postój, żeby można było coś przegryść i rozprostować kości. Podczas tego postoju ojciec Rektor, chyba po raz pierwszy w czasie swego urzędowania, przymknął oko na spóźnienia z czasu wolnego. Ruszyliśmy więc w kierunku Asyżu gdzie w pobliskim Sante Maria del Angeli zatrzymaliśmy się w hotelu. Dużo osób po obiadokolacji ruszyło zobaczyć bazylikę MB Anielskiej i malutką kaplicę Porcjunkulę.

Dzień 3

Z samego rana mieliśmy niespodziankę, gdyż nasz autobus odmówił posłuszeństwa. Udaliśmy się więc piechotą do Porcjunkuli gdzie poznaliśmy panią Elę, która oprowadzała nas po Asyżu. Zobaczyliśmy bazyliki św. Franciszka, gdzie celebrowaliśmy Mszę świętą, oraz św. Klary, św. Rufina i malutki kościółek San Damiano. Udaliśmy się również do Rivotorto, gdzie św. Franciszek założył pierwszą wspólnotę. Wieczorem dla wszystkich chętnych był spacer po Asyżu.

Dzień 4

Musieliśmy opuścić piękny Asyż i ruszyliśmy dalej śladem św. Franciszka. Odwiedziliśmy dolinę reatyńską, zwaną świętą doliną. Pierwszym miejscem do którego przybyliśmy był klasztor w Greccio, gdzie święty zbudował pierwszą żywą szopkę. Celebrowaliśmy tam Mszę świętą, której towarzyszył śpiew kolęd a następnie zwiedziliśmy stare zabudowania klasztorne. Następnie ruszyliśmy do Fonte Colombo, gdzie święty napisał ostateczną wersję reguły. Udaliśmy się również do Poggio Bustone, tam świętemu Franciszkowi ukazał się Michał Archanioł, zapewnił on świętego o miłości Bożej, obwieścił mu przebaczenie grzechów i zapewnił o świetlanej przyszłości zakonu. Ostatnim miejscem jakie widzieliśmy był mały klasztorek w La Foresta, gdzie znajduje się jaskinia w której święty krył się przed światłem z powodu choroby oczu. Następnie ruszyliśmy w kierunku Rzymu, aby zatrzymać się w hotelu nieopodal stolicy. Po tych miejscach oprowadzała nas pani Magda.

Dzień 5

Wieczne miasto - Rzym. Wpierw nasze kroki skierowaliśmy na plac i do bazyliki św. Piotra.  Następnie ruszyliśmy w najbardziej historyczną część Rzymu. Zobaczyliśmy plac hiszpański, fontannę di Trevi, Forum Romanum, Koloseum oraz katedrę św. Jana na Lateranie. Naszą przewodniczką była pani Lidia.

Dzień 6

Opuściliśmy hotel w okolicy Rzymu i udaliśmy się do Manopello, do sanktuarium oblicza Pańskiego, tam przeżywaliśmy Eucharystię. Następnie udaliśmy się do Lanciano, do kościoła franciszkanów, gdzie w V wieku miał miejsce cud Eucharystyczny. Nasttępnie udaliśmy się do hotelu w San Giovani Rotondo.

Dzień 7

W niedzielę mieliśmy trochę więcej czasu na modlitwę i zatrzymanie się nad swym życiem. Odwiedziliśmy jedyną na świecie świątynię, nie poświęconą ręką ludzką to jest sanktuarium św. Michała Archanioła w Monte Sant Angelo, nieopodal Gargano. Następnie odwiedziliśmy sanktuarium św. o. Pio, po którym oprowadził nas o. Zbigniew OFM Cap.

Dzień 8

Z samego rana celebrowaliśmy Mszę świętą w kościółku, gdzie posługiwał o. Pio. Następnie udaliśmy się na odpoczynek na plażę w Manfredonii.

Dzień 9

Opuściliśmy San Giovani Rotondo i ruszyliśmy już w kierunku Polski, zatrzymalośmy się jednak w Loreto w domku Matki Bożej. Następnie ruszyliśmy w kierunku Padwy nieopodal, której mieliśmy nocleg.

Dzień 10

Rano udaliśmy się do kościółka Leopolda Mandicia w Padwie, gdzie przeżywaliśmy ostatnią Mszę na terenie Włoch. Następnie ojciec Rektor pobłogosławił wszystkie dewocjonalia i ruszyliśmy do Polski.

Czytania liturgiczne

Ranking szkół katolickich

Posłuchaj reportażu o szkole

Zobacz film o naszej szkole

Kronika szkoły

Czasopismo ESPE

MRPW

Rozumiem

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamię ci urządzenia. Wię cej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.