Kolegium św. Antoniego i bł. Krystyna w WieliczceFranciszkanie.edu.pl

Aktualności

25.10.2018

Wycieczka klasy 3

W czwartek 18 października 2018 roku pojechaliśmy wspólnie z ojcem Rektorem i panem profesorem Krzysztofem Lebiestem, naszym wychowawcą, w godzinach wieczornych na wspólną wycieczkę do stolicy naszego kraju - Warszawy.

W piątek od samego rana rozpoczęliśmy naszą przygodę z tymże miastem. Pierwszym miejscem jakie odwiedziliśmy było Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie mogliśmy zgłębić historię tych zaledwie dwóch miesięcy podczas, których w obronie miasta jak i naszej Ojczyzny poległo tysiące Polaków. Pan przewodnik z dużą ekspresją i zafascynowaniem opowiadał nam wydarzenia tamtych dni.

Udaliśmy się następnie do klasztoru ojców Franciszkanów przy ulicy Senatorskiej. Tam po odprawionej mszy świętej i wspólnotowej kawie zwiedziliśmy kompleks klasztorny, w którym należy wyróżnić urokliwe i zabytkowe krużganki kościoła. Można by rzec, że zatrzymał się tam czas. Dzięki swojemu klimatowi są miejscem  wielu produkcji filmowych. Zwiedzanie to jednak nie wszystko, dzięki uprzejmości ojca Gwardiana zjedliśmy wraz ze wspólnotą klasztorną pyszny obiad.

Postanowiliśmy zobaczyć również naszą stolicę z innej perspektywy, więc po obiedzie udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, aby mieć ogląd na całą panoramę Warszawy.

Powszechnie wiadomo, iż w centralnym mieście naszego kraju obraduje parlament. Udaliśmy się, więc do gmachu sejmu i senatu, aby zobaczyć jak wygląda to miejsce, w którym zapadają najważniejsze decyzje państwowe. Wprowadzeni zostaliśmy na tak zwaną,,galerię" czyli balkon na sali plenarnej posiedzeń sejmowych i tam pani przewodnik opowiedziała nam pokrótce jak funkcjonuje ta instytucja.

Dla odświeżenia umysłu po usłyszanych informacjach udaliśmy się do słynnych warszawskich Łazienek, które swój obecny wygląd zawdzięczają ostatniemu z polskich królów Stanisławowi Augustowi Poniatowskiemu. Obejrzeliśmy komnaty pałacu na wodzie. Doszliśmy do nieopodal stojącego Belwederu - rezydencji prezydenta RP, oraz usiedliśmy w zadumie przy pomniku naszego zacnego pianisty i kompozytora Fryderyka Chopina.

Następnego dnia, wypoczęci i pojedzeni pojechaliśmy na Żoliborz do kościoła św. Stanisława Kostki, gdzie posługę kapłańską pełnił błogosławiony ksiądz Jerzy Popieuszko. Uczestniczyliśmy tam w eucharystii a po niej odwiedziliśmy muzeum znajdujące się w podziemiach kościoła, po którym oprowadził nas nasz ojciec Rektor.

Trwając już w klimacie historycznym udaliśmy się do muzeum Polin. Było to miejsce gdzie mogliśmy poznać historię polskich Żydów, którzy przez ponad tysiącletnie dzieje naszego kraju zamieszkiwali naszą Ojczyznę i nie raz stawali się częścią naszego narodu. Nie można nie zauważyć dość nietypowego kształtu tegoż budynku, wejście do niego symbolizuje przejście Izraelitów przez Morze Czerwone w Starym Testamencie a gdy przez wielką ścianę wykonaną ze szkła padają promienie słoneczne to kolorystyka ścian przypomina pustynie, które są w Ziemi Świętej.

Po takiej dość obszernej dziejowej wędrówce udaliśmy się do ojców Franciszkanów, aby się nieco posilić i stamtąd ruszyliśmy na bogaty spacer, który rozpoczęliśmy przejściem przez ogród Saski dochodząc do Placu Marszałka Józefa Piłsudzkiego, gdzie zatrzymaliśmy się przy Grobie Nieznanego Żołnierza i pomniku Smoleńskim. Następnie idąc w kierunku starego miasta przeszliśmy obok Pałacu Prezydenckiego, gdzie mogliśmy być świadkami zmiany warty u wejścia. Odwiedziliśmy kościół akademicki św. Anny, gdzie znajduje się krzyż, o który toczyły się spory, gdy został postawiony przed pałacem prezydenckim po katastrofie w Smoleńsku w 2010 roku. Zobaczyliśmy kolumnę Zygmuntowską i dziedziniec zamku Królewskiego, jak również wstąpiliśmy do katedry warszawskiej, gdzie w podziemiach nawiedziliśmy groby takich osób jak abp. Glemp, Henryk Sienkiewicz czy Gabriel Narutowicz. Udaliśmy się na rynek starego miasta, gdzie zobaczyliśmy symbol Warszawy - syrenkę. Na koniec poszliśmy do Katedry Garnizonowej Wojska Polskiego, gdzie udało nam się usłyszeć piękne brzmienie znajdujących się tam organów, gdyż prawdopodobnie ktoś ćwiczył do koncertu. W podziemiach kościoła zobaczyliśmy muzeum gdzie zebrane są różne wojskowe paramenta liturgiczne.

Nadszedł ostatni dzień naszego pobytu w Warszawie i pierwszy dzień kiedy ujrzeliśmy w stolicy słońce. Po mszy świętej w kościele ojców Franciszkanów na Mokotowie, gdzie zostaliśmy bardzo serdecznie przyjęci na nocleg udaliśmy się do gmachu Telewizji Polskiej. Mogliśmy tam zobaczyć jak wyglądają prace nad tym wszystkim co widzimy na co dzień w naszych telewizorach. Oglądaliśmy na żywo, stojąc w studio za kamerzystami, program,,Między ziemią a niebem". Odwiedziliśmy muzeum telewizji i przygotowywane na tamten wieczór studio wyborcze.

Na zaproszenie ojca Gwardiana klasztoru na Mokotowie spożyliśmy, wraz ze wspólnotą zakonną, niedzielny obiad, po którym nie bez żalu udaliśmy się w drogę powrotną do najpiękniejszego miejsca czyli donaszego wielickiego Kolegium.

Czytania liturgiczne

Ranking szkół katolickich

Posłuchaj reportażu o szkole

Zobacz film o naszej szkole

Kronika szkoły

Czasopismo ESPE

MRPW

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą… cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą… stosować‡ je też współ‚pracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglą…darce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczą…ce cookies.

Korzystają…c z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczą…cych cookies wyrażasz zgodę™ na ich używanie i zapisywanie w pamię™ci urządzenia. Wię™cej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.