Kolegium św. Antoniego i bł. Krystyna w WieliczceFranciszkanie.edu.pl

Aktualności

Wakacje!

22.06.2018
Z radością ogłaszany przerwę wakacyjną :D

Zakończenie roku szkolnego 2017/18

22.06.2018
22 czerwca br uczniowie naszego Kolegium Serafickiego zakończyli kolejny etap swojej edukacji. Uroczystej Mszy św. na zakończenie roku szkolnego 2017/18 przewodniczył o. Prowincjał Jacek Koman OFM. W kazaniu przypomniał, że wakacje nie są wakacjami od Boga i apelował byśmy wzrastali duchowo. Niech to będzie błogosławiony czas wakacji!

Dzień Sportu

19.06.2018
Dziś w naszej szkole obchodziliśmy tradycyjnie już Dzień Sportu. Jak w poprzednich latach, cieszyliśmy się obecnością w zasadzie wszystkich pionów formacyjnych Naszej Prowincji. Byli bracia klerycy, postulanci, a nawet - uwaga! - bracia nowicjusze :D Obchody rozpoczęliśmy oczywiście po Bożemu wspólną Eucharystią pod przewodnictwem Magistra Nowicjatu - ojca Grzegorza Chomiuka OFM. Potem już tylko było aktywnie: strzelanie z wiatrówki, mecz piłki nożnej oraz piłki siatkowej. Nad przestrzeganiem zasady "fair play" czuwał niezawodnie nasz trener, pan Zbigniew Wiśniowski. Zwycięstwa wywalczone sprawiedliwie, bo umiemy się dzielić ;)

Sandomierz - Kazimierz - Lublin

11.06.2018
Każdy dzień zbliża nas do wakacji. Czuć je w kościach, a pogada rzeczywiście rozpieszcza. Dlatego w zasadzie w wakacyjnym już klimacie przeżywaliśmy wycieczkę szkolną do Kazimierza i okolic. Sandomierz zachwycił swoim pięknem, ale rozczarował jednocześnie. Wcale nie jest tam tak niebezpiecznie jak kreuje to telewizja. Zwiedzaliśmy spokojnie i nikomu nic złego się nie stało. Tam też widzieliśmy prawdopodobnie jeden z najpiękniejszych kościołów - Kościół oo. Dominikanów. Nałęczów wzruzył nas... historią miłosną. Oktawia Żeromska z niegasnącym uczuciem do Stefana wydawała się wciąż być tam obecną - jakby zastygła, wypatrując powracającego męża. Lublin to dobre miejsce dla ludzi kreatywnych. W gąszczu staromiejskich uliczek chyba każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Za to Kazimierz... Kazimierz to miasto artystów... tu słowa uciekają. Klasztor Braci Mniejszych gościnny dla odwiedzających. Kiedyś tu powrócimy...

Solne Uwielbienie

31.05.2018
Solne Uwielbienie w Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa jest już naszą niemałą tradycją. W tym roku, na stadionie miejskim, piąty już raz uwielbialiśmy Naszego Pana. Oczywiście nie brakowało atrakcji. Na zaproszenie o. Mariusza Tabora, gościliśmy panią Halinę Młynkową - wokalistkę zespołu Bratanki. Zaiste błogosławiony czas...

Boże Ciało

31.05.2018
31 maja wraz z wiernymi parafianami naszego klasztoru, wyszliśmy na ulicę uczcić i oddać pokłon Naszemu Panu pod postacią Chleba Eucharystycznego. Wśród śpiewów uwielbienia, modlitw, kwiatów i kolorowo wystrojonych dzieci, Jezus krążył po naszej okolicy, by nam błogosławić. Procesja w Uroczystość Bożego Ciała i Krwi to jedno z najstarszych praktyk naszej wiary... i wciąż skupia rzesze wiernych. Niech tak pozostanie!

Pożegnanie maturzystów

28.05.2018
Dziś nasze Kolegium Serafickie w Wieliczce pożegnało tegorocznych maturzystów. Wśród łez wzruszenia, ale i wdzięczności - w towarzystwie Ojca Prowincjała Jacka Komana OFM - dziękowaliśmy Dobremu Bogu za trzy lata solidnej pracy tych młodych ludzi za murami naszej szkoły. Ufamy, że czas spędzony z franciszkanami pozwolił im pogłębić ducha. Jak podkreślił Ojciec Prowincjał podczas Eucharystii - to inwestycja w przyszłość. "Podobno odciski naszych palców na życiu innych nie znikają... czy to prawda? Czy może tylko poetycki bełkot?"...

Wycieczka szkolna

26.05.2018
Jak każdego roku, na chwilę przed wakacjami letnimi udaliśmy się na wycieczkę szkolną. Jak w poprzednich latach, podobnie teraz towarzyszyło nam liczne grono nauczycieli. W Tyliczu było pobożnie - Msza Święta, wspólna droga na Golgotę, modlitwa... W Muszynie - rekreacyjnie - ogrody sensoryczne rzeczywiście pobudziły zmysły, ale i ducha... W Krynicy - aktywnie - góra parkowa z zejściem przez las :) Piękny czas!

Klauzula informacyjna

25.05.2018
RODO – klauzula   Wieliczka, 25.05.2018 r.   KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Spotkanie z panem majorem Szuro

15.05.2018
Spotkanie z panem majorem Stanisławem Szuro - żołnierzem niezłomnym - w którym uczestniczyliśmy w sali "Magistratu" w Urzędzie Miasta i Gminy Wieliczka na długo pozostanie w pamięci.

Pierwszy grill

06.05.2018
W miniony weekend rozpoczęliśmy także sezon grillowy w kolegiackim ogrodzie. Oficjalne zakończenie? - aby nigdy! :D Chwilo trwaj!

Dolina Będkowska

05.05.2018
...a po maturze chodziliśmy na... Dolinę Sobota w urokliwej Dolinie Będkowskiej z tegorocznymi maturzystami.

Hura, hura dzisiaj matura!

04.05.2018
Najstarsi uczniowie naszej szkoły już rozpoczęli swoje egzaminy maturalne. Na pierwszy rzut j. polski - podstawa i rozszerzenie! A zaraz po weekendzie królowa nauk - matematyka! :) Panowie, bez lęku! Wierzymy w Was! Powodzenia ;)

Mecz towarzyski z klerykami

26.04.2018
Dziś reprezentanci Kolegium rozegrali mecz towarzyski z klerykami Wyższego Seminarium Duchownego OFM w Bronowicach. Wynik chyba był satysfakcjonujący dla obu drużyn :) Po więcej zdjęć zapraszamy na profil Facebook'a naszej szkoły: https://www.facebook.com/Prywatne-Liceum-Og%C3%B3lnokszta%C5%82c%C4%85ce-Franciszkan%C3%B3w-OFM-w-Wieliczce-210518198980091/?hc_ref=ARSjGWABmK2z6Hl0dSSk4o6oPema3NWv62AO6RXzF9W5IW8--8BdzObma6_Q25SHC2k

Dzień skupienia w opactwie oo. Cystersów

22.04.2018
Tym razem, dla owocniejszego przeżycia dnia skupienia, nasze kroki skierowaliśmy do starego opactwa oo. Cystersów w Szczyrzycu. Ojcowie pracują tam w zasadzie nieprzerwanie od 1234r.. Miejsce rzeczywiście sprzyjało refleksji i zadumie. Stare klasztorne mury, wiejska cisza, przyroda... Bóg nam pobłogosławił także cudowną pogodą, dlatego popołudniu udaliśmy się do opuszczonej już dziś pustelni "Diabelski Kamień". Odosobnienie swoją nazwę według legendy zawdzięcza ogromnemu głazowi porzuconemu przez diabła, który złoszcząc się, na pobożnych zakonników miał usiłować zniszczyć owym głazem opactwo. Modlitwy wiernych spowodowały jednak, że kamień wyślizgnął mu się z rąk i upadł w innym miejscu. Legenda legendą, ale odciśnięte w bryle palce diabła po dziś dzień pozozstały :)

Otwarcie sezonu piłkarskiego

20.04.2018
Przygotowania szkolnego boiska po zimie dobiegły końca. Sezon piłkarski uważamy za rozpoczęty :)

Modernizacja szkolnego warzywniaka

19.04.2018
Prace nad modernizacją szkolnego warzywniaka trwają. Dziś zrobiliśmy kawał niezłej roboty - chyba nawet więcej niż zaplanowaliśmy,ale z taką ekipą można góry przerzucać:)

Maturzysci u kresu edukacji w szkole średniej

18.04.2018
Dzisiaj klasa III, razem z Rodzicami, Wychowawcami oraz Gronem Pedagogicznym, spotkała się na uroczystym obiedzie. Była to forma pożegnania i podziękowania za trud, włożony w trzyletnie kształcenie 10 chłopaków. Matura zbliża się nieubłaganie...

Strona 1 z 24

Czytania liturgiczne

Ranking szkół katolickich

Posłuchaj reportażu o szkole

Zobacz film o naszej szkole

Kronika szkoły

Czasopismo ESPE

MRPW

Zamknij

Ten serwis internetowy wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą… cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą… stosować‡ je też współ‚pracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy.

W przeglą…darce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczą…ce cookies.

Korzystają…c z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczą…cych cookies wyrażasz zgodę™ na ich używanie i zapisywanie w pamię™ci urządzenia. Wię™cej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.